Managementspråkets nøkkelbegreper (Heftet)
Forfatter:
| Forfatter: | Tor Grenness | 
| Innbinding: | Heftet | 
| Utgivelsesår: | 2008 | 
| Antall sider: | 104 | 
| Forlag: | Cappelen Damm Akademisk | 
| Språk: | Bokmål | 
| ISBN/EAN: | 9788202260477 | 
| Forfatter: | Tor Grenness | 
| Innbinding: | Heftet | 
| Utgivelsesår: | 2008 | 
| Antall sider: | 104 | 
| Forlag: | Cappelen Damm Akademisk | 
| Språk: | Bokmål | 
| ISBN/EAN: | 9788202260477 | 
Språk er vårt viktigste redskap for å forstå den verdenen vi er en del av. Gjennom å tilegne oss et felles språk forenkler vi kommunikasjonen og skaper en gruppetilhørighet. Mangel på språk skaper gjerne misforståelser eller avmaktsfølelse.
Managementspråk, eller såkalt markeds- og businesspråk, gjør seg stadig mer gjeldende på flere og flere samfunnsområder. Samtidig er dette språket upresist. Managementspråkets nøkkelbegreper er en kritisk gjennomgang av det, og forfatteren prøver å fastslå meningsinnholdet i de viktigste begrepene.
Boken retter seg mot studenter og alle som i liten eller stor grad er i befatning med organisasjon og ledelse i jobben sin.